Livet en stund i skogen.

Solen…. Det var inte igår som vi fick känna solens varma strålar! Så då var jag bara tvungen att dra ut, för att fånga ljuset och livet i min lilla paradisskog. Ett snabbt pling till Annika och hon hängde på.

Mossa på taket.
 
”Jag gör mycket vatten i bäcken,så där så det hoppar och far.”
Underbara Astrid L visa om sommaren..
 
Vi gick rundan runt dammen som var fylld med vatten, vi kom fram till att det är länge sedan som det forsade i bäcken.
 
När vi gick där på stigen kom vi till att tänka på den gången vi gick vilse med våra scouter en vinter. Hahaaa…. De var roligt.
 
 -Kom hit smaskiga mask, sa staren.
 
Hittar ni hackspetten?
Inte den bakom trädet.. de e bara jag.
 
 
Han följde oss på ett säkert avstånd. Tyvärr hade jag inte med mig rätt objektiv för att fånga honom, men en suddig Hacke alla fall..
 
                                    
Fika på slänten. Steka äppple i råsocker/kanel och vaniljsås.
 
 En skön stund i skogen.
 
 
 

 



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Annie - Stora Små Äventyr:

Vad mysigt! Känns som om det var längesen jag var ute i skogen nu.